Monday 10 March 2014

Pintu rezeki dari Allah....

"9/10 pintu rezeki adalah dari hasil perniagaan. Kenapa perniagaan menjadi pilihan?? Ini kerana;

 1.faktor ekonomi..dimana gaji yang diperolehi tidak mencukupi untuk menampung kehidupan berfamily, kereta, parents,saving dan perbelanjaan bulanan.

2. kos hidup...sentiasa meningkat tambahan apabila mempunyai family dan anak-anak yang sedang membesar.

3. Susah untuk menabung... hanya segelintir yang boleh menabung sebanyak RM500-RM1000 sebulan, tapi  duit itu juga la yang kita gunakan apabila tiba time untuk renew roadtax kereta,insurance, dan memulakan sesi persekolahan anak-anak...jadi berapa je yang tinggal akhirnya???

4. Tiada kepuasaan....  dimana kita terikat dengan masa hinggakan tidak sempat untuk meluangkan masa dengan anak-anak dan family lantaran kesibukkan masa berkerja dan komitmen yang tinggi terhadap kerjaya.

oleh sebab itu, rasa bersyukur sangat sebab dapat menceburi diri dalam perniagaan dengan group #greenleaderacademymalaysia dimana diajar dan dididik untuk berjaya seperti leader-leader yang telah berjaya... seperti:

1. CDM Hanis Haizi dan suami CDM Razali Zain
2. CDM Naa Kamaruddin
3. CDM Cik Cida
4. CDM Maisarah Ibrahim
5. CDM  Adibah Karimah

Inilah antara leader yang sangat yati kagumi dan sanjungi. Memang aim yati start buat bussiness inginkan kehidupan yang lebih selesa dia masa hadapan. Sekarang memang boleh dikatakan financial agak selesa tanpa sebarang saving yang tetap tiap-tiap bulan malah kita tidak dapat menduga sebarang kebarangkalian di masa hadapan apa yang akan berlaku. So this in good start for me and my family. 


If you are looking for something new and want to generate side income and monthly saving, just let me know ya.

with love,

Miss Yatie - 016-446-5660

No comments:

Post a Comment